ماشا متحرک مدل موزیکال
یکی از مهم ترین مباحث در دنیای بازاریابی و فروش، قیمت گذاری خدمات و کالا می باشد.نحوه قیمت گذاری محصولات تاثیر مستقیمی بر میزان موفقیت یک کسب و کار دارد.همچنین نشان دهنده بازار هدفی است که صاحب کار به دنبال آن می باشد.
فرض کنید قصد داری دو محصول مشابه را با هم مقایسه کنید.مطمئنا اولین عاملی که روی تصمیم شما تاثیر می گذارد، قیمت هر دو محصول می باشد.جالب است که در بین بیشتر مردم قیمت بالاتر، جذابیت بیشتری دارد و مردم به دنبال کالا با قیمت بالاتر هستند.
هر نگاهی که قرار است به محصول داشته باشید در اول کار با قیمت شروع می شود.اگر کوچک ترین اشتباهی در قیمت گذاری محصولات رخ دهد باعث می شود که مشتریان از محصول یا خدمت شما خرید نکنند و این به مرور زمان برای شما نتیجه عکس خواهد داشت.
سوال اصلی اینجاست که دسته بندی براساس قیمت چگونه باید صورت گیرد تا مشتریان بتوانند به راحتی از محصولات با قیمت های مختلف دیدن نمایند.
قبل از تعیین قیمت نهایی و مشاهده محصول باید چند سوال از خود بپرسید؟
به دنبال کالای خاصی می گردید که دارای ویژگی ها و مزایای خاصی می باشد؟
آیا امکان دارد که بتوانید همین محصول را با قیمت پایین تر در مغازه یا فروشگاه آنلاین دیگری خریداری نمایید؟
امکانات محصول با با قیمت انتخابی شما همخوانی دارد؟
چه زمانی می توانید از بازار مورد نظر خود تخفیف دریافت کنید؟
دسته بندی براساس قیمت باعث می شود که خریدار بتواند به آسانی و با توجه به بودجه خود اقدام به جستجو بین اجناس فروشگاه کند و همین سادگی باعث افزایش حس اعتماد مشتری می شود.
دقت داشته باشید که دسته بندی براساس قیمت شامل تمامی موارد محصولات می شود و نمی توان یک نوع خاص از محصول را به دلیل ویژگی های آن از دسته بندی جدا نمود.