اسباب بازی ایمن

چطور اسباب بازی ایمن برای کودک خود بخرید؟

 

اسباب بازی ایمن چه ویژگی هایی دارد؟چرا باید برای ایمنی اسباب بازی ها اهمیت جدی قائل شد؟ هر چند یکی از لذت های خوش دوران کودکی بازی با اسباب بازی هاست و کودکان شما واقعا به اسباب بازی علاقه مند هستند، اما سالانه آمار نرخ بالایی از مجروحیت کودکان بر اثر بازی با اسباب بازی های ناایمن ثبت می شود، تحریریه رنگین تویز تصمیم گرفته است یک بار برای همیشه به دغدغه ی شما برای خرید اسباب بازی ایمن پایان دهد، کافی است این مقاله را تا انتها بخوانید.

خطرات احتمالی استفاده از اسباب بازی های ناایمن

انواع مختلف اسباب بازی وجود دارد که نوع برقی آن دارای باتری و سایر امکانات، همچنین قطعات ریز و کوچکتر هست، بنابراین خطرات احتمالی استفاده از آن ها می تواند شامل گیر کردن قطعات ریز در گلو، قورت دادن آن ها یا فرو کردن این قطعات در بینی و گوش کودک شود، بنابراین ضرورت دارد پیش از خرید اسباب بازی به چند نکته توجه جدی داشته باشید.

چگونه اسباب بازی ایمن برای کودک بخرید؟

می دانید که علاوه بر مواردی که بیان شد، بریدگی، خراش و کبودی هایی نیز ممکن است بر اثر استفاده از اسباب بازی غیر ایمن رخ دهد، اسباب بازی ها حتی می توانند باعث ایجاد آسیب های جدی یا مرگ  شوند، بنابراین پیش از خرید اسباب بازی حتما این ده نکته را مد نظر داشته باشید.

1-برچسب اسباب بازی ها را بخوانید، هر اسباب بازی استاندارد دارای برچسب ویژه ای است که در مورد خطرات استفاده از آن برای گروه های سنی مختلف کودکان، توضیحاتی ارائه کرده است، همچنین لازم است پس از خرید شیوه ی درست استفاده از اسباب بازی را به کودک خود بیاموزید.

2-تصور کنید، تمام قطعات اسباب بازی را بررسی کنید و آن هایی را که حس می کنید ممکن است جدا شود و کودک آن را بخورد را به دقت بررسی کنید.

3-اسباب بازی هایی که اشیا را به هوا پرتاب می کنند مناسب کودک شما نیست، این اسباب بازی های غیر ایمن ممکن است باعث ورود قطعات خود به چشم کودک شما شوند یا حتی خفگی ایجاد کنند.

4-اسباب بازی را نخرید که صدای بلندی داشته باشد، صدای بلند به گوش فرزند شما آسیب می رساند.

5-باید اسباب بازی را انتخاب کنید که دارای قطعات محکم و مناسب است، پیش از خرید درز ها و لبه های اسباب بازی را با دقت بررسی کنید، قسمت های شل و قابل جدا شدن را می توانید پیش از استفاده ی کودک از آن جدا کنید.

6-اگر می خواهید یک اسباب بازی پلاستیکی برای کودک خود بخرید فراموش نکنید که یک اسباب بازی ایمن محکم را برای کودک خود انتخاب کنید.

اسباب بازی ایمن

7-بعضی از اسباب بازی های غیر استاندارد از قطعات سمی ساخته شده اند که در صورت خورده شدن می تواند کودک شما را مسموم کند، دقت کنید حتما در برچسب اسباب بازی غیر سمی بودن محصول ذکر شده باشد.

8-از خرید اسباب بازی های دارای مواد شیمیایی یا ترقه های انفجاری، برای کودکان زیر 12 سال خودداری کنید.

9-اسباب بازی را بخرید  که دارای نشان استاندارد مشخص باشد.

 10- توانایی جسمی کودک خود را پیش از خرید اسباب بازی در نظر بگیرید، خرید اسباب بازی های سنگین و غیر استاندارد به آن ها آسیب می زند.

 

این چند نکته را درباره اسباب بازی ایمن کاملا جدی بگیرید!

تا اینجا درباره ی ویژگی های یک اسباب بازی ایمن صحبت کردیم و هدف این بود که بتوانید انواع اسباب بازی ایمن را از انواع غیر ایمن تشخیص دهید، حتما فراموش نکنید که اسباب بازی استانداردی انتخاب کنید که برچسب داشته باشد و بر روی برچسب رده بندی سنی آن نیز دیده شود، دسته بندی های رنگین تویز را با دقت بررسی کنید، مطمئنیم که اسباب بازی مناسب و ایمنی را که به دنبالش هستید را پیدا می کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من
خانه
0 موارد محصول