مضرات اسباب بازی ها

مضرات اسباب بازی ها ، 5 علت دور ریختن اسباب بازی ها

 

مضرات اسباب بازی ها موضوعی است که خیلی از والدین از آن بی اطلاع هستند و نادانسته سلامت کودک خود را به خطر می اندازند، در این مقاله تحریریه رنگین تویز به 5 مورد از مواردی می پردازد که به محض مشاهده آن باید اسباب بازی ها رو دور انداخته و از دسترس کودک خود خارج کنید یا تمهیدات لازم را برای استفاده مجدد کودک از اسباب بازی فراهم کنید.

چرا باید اسباب بازی های مضر را دور بریزید؟

این 5 مورد را حتما پیش از خرید اسباب بازی و همچنین پس از خرید اسباب بازی بررسی نموده و رعایت کنید، این موارد به شرح زیر هستند:

1-تاریخ انقضای اسباب بازی گذشته است.

تعجب نکنید اسباب بازی ها نیز مثل سایر وسایل داری تاریخ تولید و انقضا هستند، این تاریخ که معمولا در قسمت های خارج از دید اسباب بازی درج شده و این یکی از بخش هایی است که شما باید حتما پیش از خرید اسباب بازی به آن دقت کرده و به محض رویت و گذشتن تاریخ اسباب بازی ها آن را از دسترس کودکان دور کنید زیرا خطر انتقال آلودگی شیمیایی از اسباب بازی به کودک وجود دارد.

2-اسباب بازی را جهت کاربرد سرب در آن  چک کنید.

سرب جز مواد ممنوعه است، توجه داشته باشید وسیله ی اسباب بازی که برای کودک خود خریداری می کند، عاری از هر گونه مواد سربی باشد، هر چند در سال های اخیر استفاده از مواد سربی با واکنش های فراوانی مواجه شده است و دیگر این مواد در اسباب بازی ها به کار نمی رود با این حال بهتر است هر از گاهی، از طریق آزمایش خون سرب موجود در خون کودک را بررسی کنید.

3-اسباب بازی های دارای آهن ربا و اسباب بازی های شکسته را دور بریزید!

اسباب بازی های شکسته ی آهن ربایی برای کودکان مضر هستند، بهتر است در اولین فرصت آن ها را از دسترس کودک خارج کنید، چنانچه به هر دلیلی این اسباب بازی ها خراب یا پاره شدند، آن ها را از دسترس کودک خود دور کنید، اسباب بازی بایستی سالم باشد و هیچگونه نشانی از درز یا پاره بودن بر روی آن وجود نداشته باشد.

مضرات اسباب بازی ها

4-توجه به امنیت اسباب بازی و اتاق ایمن

اسباب بازی سنگین نخرید، یکی از موارد گزارش شده درباره مرگ هولناک کودکان سقوط اسباب بازی ها بر روی سر آن ها بوده که باعث مرگ مغزی می شود، بنابراین اسباب بازی سنگین نخرید و در صورت خریدن اسباب بازی ها ایمنی اتاق بازی را کاملا مد نظر قرار دهید.

5-تمیزی و نظافت اسباب بازی ها را جدی بگیرید.

کودکان در سنین پایین تمایل به خوردن اسباب بازی ها دارند در نتیجه اهمیت دارد که همیشه اسباب بازی ها را تمیز کرده و ضدعفونی کنید، زیرا ممکن است از طریق اسباب بازی آلودگی وارد بدن کودک شود و کودک شما را بیمار کند.

رنگین تویز مرجع خرید اسباب بازی های با کیفیت و ایمن

اگر دوست دارید با چند دسته از اسباب بازی های ایمن برای کودک خود آشنا شوید فقط کافی است سری به دسته بندی های متناسب با سن کودک خود بزنید و اسباب بازی های ایمن و محبوب رنج سنی کودک خود را در آن جا پیدا کنید، اگر مورد علاقه ی شما بود سفارش خود را ثبت کنید، زودتر از چیزی که انتظارش را داشته باشید، اسباب بازی را تحویل می گیرید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من
خانه
0 موارد محصول