اسباب بازی های ضد استرس

اسباب بازی های ضد استرس و آرام کننده ی کودکان را بشناسید!

اسباب بازی های ضد استرس دسته ای از اسباب بازی ها هستند که می توانند در کاهش استرس و اضطراب کاملا تاثیر گذار باشند، تحریریه رنگین تویز در این مقاله قصد دارد به معرفی اسباب بازی هایی بپردازد که در کاستن از استرس کودک شما بسیار موثر است و اثرات مفیدی بر روی سلامت روانی فرزند شما دارد، برای آشنایی کامل با این دسته اسباب بازی ها با ما همراه شوید.

علائم و نشانه های اضطراب در کودکان چیست؟

اضطراب و استرس نیز ممکن است به علت های فراوانی همانگونه که در بزرگسالان دیده می شود در کودکان هم مشاهده شود، اما علائم اضطراب در کودکان به شرح زیر هست:

احساسات ترس و نگرانی که مربوط به مسائل و افراد خاصی می شود.

استرس وقایعی که هنوز رخ نداده اند.

کاهش اعتماد به نفس

علائم سایکو سوماتیک مثل دل درد، سر درد، درد بدن و….

احساس خستگی یا احساس بی قراری

تحریک پذیری شدید

مشکلات در اشتها

کاهش تمرکز

کابوس دیدن و خواب آشفته

ترسیدن از اشتباه و خجالت زده شدن

اسباب بازی های ضد استرس چگونه به کاهش اضطراب کمک می کنند؟

هر چند استرس در وهله ی اول باید علت یابی شود و مورد درمان قرار بگیرد و یکی از ابزارهای درمان می تواند استفاده از اسباب بازی های ضد استرس باشد، همه می دانیم استرس و اضطراب نوعی احساسات منفی است که در وجود کودک یا بزرگسال برانیگخته می شود، تخلیه ی این احساسات به شما کمک می کند از لحاظ روانی اضطراب و نگرانی های کمتری را تجربه کنید، اسباب بازی های ضد استرس به شما کمک می کنند این احساسات را به طور مطلوبی تخلیه کنید و استرس خود را مدیریت کنید.

چند نمونه اسباب بازی ضد استرس

اسباب بازی های ضد استرس

اما در ادامه به معرفی چند نمونه از جدیدترین اسباب بازی های ضد استرسی می پردازیم که می توانید جهت کاهش اضطراب و استرس از آن استفاده کنید.

خمیر بازی اسلایم

اسلایم یک خمیر بازی ویژه و مورد علاقه ی کودکان است که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان هم می توانند از این اسباب بازی جهت کاهش استرس خود استفاده کنند، خمیر اسلایم از ماده ای پلمیری درست شده است و با توجه به خاصیت نرمی و کششی که دارد می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد.

لگوی ساختنی

لگوها علاوه بر تقویت تمرکز و قدرت تصور کودکان، در زمینه ی کاهش اضطراب و تسکین استرس نیز کاملا موثر هستند، وقتی کودک شما با لگو بازی می کند و اشکالی را می سازد، علاوه بر کم شدن استرس، مهارت حل مساله را می آموزد و باهوش تر خواهد شد.

قلاب ماهیگیری آهن ربایی

یک تفریح عجیب و سالم برای کودکانی که از استرس رنج می برند، ماهیگیری با قلاب ماهیگیری آهن ربایی است، استفاده از آهن ربا برای کودکان جذابیت بالایی دارد.

دومینو

یکی دیگر از بازی های آرامش بخش دومینوست، هر چند در فرایند چیدن مهره های دومینو ممکن است کمی اضطراب و استرس برای شما ایجاد شود ولی این اصلا با استرس های روزمره زندگی قابل مقایسه نیست و حتی غلبه بر این چالش ها می تواند به شما در کاهش و مدیریت استرس کمک کند، در نتیجه اعتماد به نفس کودک در مقابله با استرس هایش افزایش می یابد.

رنگین تویز مرکز خرید انواع اسباب بازی

نشانه های اضطراب در کودکان را شناختید و راه های مقابله با استرس کودکان را تا اینجا خواندید،می توانید از اسباب بازی های خاص ضد استرس  جهت کاهش اضطراب بهره بگیرید، سری به دسته بندی های فروشگاه ما بزنید و با انواع اسباب بازی های ضد استرس کودکان آشنا شوید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من
خانه
0 موارد محصول