kharid

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه

کار آسانی نیست که بخواهید برای دختر خود اسباب بازی دخترانه مناسب خریداری کنید.دخترها روحیه حساس تری نسبت به پسرها دارند و به جزئیات توجه بیشتری می کنند.اغلب ما قبل از تولد یا هدیه گرفتن برای دخترمان حسابی فکر می کنیم تا بتوانیم بهترین اسباب بازی را تهیه کنیم.یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در خرید اسباب بازی دخترانه تاثیر زیادی دارد، قیمت آن می باشد.

امروز قصد داریم راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه را خدمت شما ارائه نماییم. در این راهنمای جامع خرید اسباب بازی قصد داریم نکاتی را به شما گوشزد کنیم که شاید در حالت عادی حتی به آن ها فکر هم نمی کنید و خواندن همین محتوا باعث افزایش آگاهی شما در خرید اسباب بازی دخترانه می شود.در انتها هم قصد داریم چند اسباب بازی دخترانه مثل باربی را به شما معرفی کنیم.اسباب بازی هایی که دختران از بازی کردن با آنها لذت می برند.

اسباب بازی باید مناسب با علایق و توانمندی های دختر شما باشد

موقع خرید اسباب بازی به علایق و توانمندی ها و استعداد های دخترتان توجه کنید.هر انسانی علایق و استعدادهای خاص خود را دارد و این یک امر عادی است که دختر شما علایق متفاوتی نسبت به شما داشته باشد.خیلی از پدر و مادرها فکر می کنند موقع خرید اسباب بازی دخترانه باید به علایق و استعدادهایی که به نفع دخترشان است توجه کنند در صورتی که باید آنقدر شناخت نسبت به دخترتان داشته باشید که بتوانید تشخیص دهید، اگر دختر شما در مغازه اسباب بازی بودف کدام یک را انتخاب می کرد.

این موضوع در وهله اول شاید ساده به نظر برسد اما وقتی تنوع بسیار زیاد اسباب بازی ها را در فروشگاه های آنلاین و مغازه ها مشاهده می کنید، متوجه پیچیدگی موضوع می شوید.انتخاب اسباب بازی مناسب برای دختران سخت از از پسران می باشد.پسرها شاید با یک تفنگ یا ماشین کنترلی راضی شوند اما دخترها به ریزترین جزئیات توجه می کنند و کوچک ترین ایرادی برایشان بزرگ نمایش داده می شود.

اسباب بازی چگونه باعث افزایش فعالیت بدنی کودک می شود؟

در هنگام خرید اسباب بازی به این موضع هم توجه داشته باشید که فعالیت بدنی کودکتان چگونه خواهد شد. فعالیت های فکری و ذهنی و داستان پردازی و حل مسئله به تنهایی باعث رشد دختر شما نمی شود.باید دختر شما تحرک و فعالیت های بدنی هم داشته باشد تا بتواند در آینده زندگی سالم تری را برای خود بسازد.متاسفانه به دلیل وجود بازی های کامپیوتری و موبایلی دخترها بیشتر از پیش گوشه نشین شده اند و این رفتار در آینده روی ارتباط آنها با جامعه مشکل به وجود می آورد.

چرا اسباب بازی های شبیه به مدل واقعی آن خریداری کنیم؟

دخترها معمولا اسباب بازی هایی که شبیه به مدل واقعی آن هستند را بیشتر دوست دارند مثلا در بین اسباب بازی های دختربچه ها حتما یک ست لوازم آشپزخانه پیدا می کنید.دختربچه ها از واقعیت بیشتر خوششان می آید تا پسرها به همین دلیل هم در بین اسباب بازی ها هم به دنبال نسخه واقعی تر لوازم خانه می گردند.شما می توانید با نگاه کردن به اسباب بازی یک دختر به علایق او پی ببرید مثلا اگر دختری از پزشکی خوشش بیاید طبیعی است که اسباب بازی پزشکی در بین اسباب بازی های او پیدا کنید.

تناسب سنی خرید و فروش اسباب بازی

قوانین جدید وضع شده است که سن استفاده از اسباب بازی ها برای کودکان روی جعبه اسباب بازی درج می شود مثلا اگر اسباب بازی مورد نظر شما دارای قطعات ریز باشد که کودک از روی عادت آنها را در دهان خود بگذارد، علامت 3+ روی آن درج می شود.این تناسب سنی متناسب با استاندارد جهانی صورت می گیرد و باید در خرید اسباب بازی به این قانون دقت کنید.حتی روی دی وی دی نصب بازی های کامپیوتری هم از این قانون استفاده می کنند تا والدین بتوانند در تربیت و رشد فرزند خودشان دقت بیشتری را رعایت کنند.

لازم به ذکر است که بعضی از بازی ها دارای پیچیدگی بیشتری هستند به همین دلیل هم کودکان و خردسالان نمی توانند از آن برای سرگرمی اوقات خود استفاده نمایند بازی های فکری و بازی های کامپیوتری از این دسته به شما می روند.کودک به مرور زمان می تواند خودش را با این بازی ها سازگار کند و مراحل سخت تر را حل کند.

بعضی از بازی های کامپیوتری و موبایل دارای خشونت و اذیت و آزار بی حدی و مرزی هستند کودکان مثل والدین نمی توانند ورودی مغز خود را فیلتر کنند و نگذارند که اطرافشان روی رفتارشان تاثیر بگذارد به همین دلیل بازی های کامپیوتری و رایانه ای بسیار بیشتر از آنکه فکرش را کنید روی رفتار آنها تاثیر می گذارد مواظب باشید که کودکتان چه بازی را انجام می دهد زیرا روی رفتارش تاثیر زیادی دارد.

معایب استفاده از بازی های نامناسب با سن دختر

همان طور که می دانید دخترها خیلی بیشتر از پسرها از محیط اطراف خود تاثیر می پذیرند به همین دلیل هم با انتخاب اسباب بازی نامناسب با سن آنها به روند رشد او آسیب می زنید.بازی های دسته جمعی در بین کودکان ما کمتر شده است پس همان وقتی که در تنهایی بازی می کنند هم باید به نحو احسنت سپری شود پس مراقب خرید اسباب بازی نامناسب با روحیه دخترتان باشید.

قوانین و نباید های اسباب بازی های دخترانه

همه ما سخت گیری های قانع کننده ای در مورد اسباب بازی های دخترانمان داریم اما در این قسمت به مهم ترین آنها اشاره می کنیم

اسباب بازی ها نباید لبه های تیز داشته باشند.

عروسک ها و پرزها و موهای نامرغوب را برای دخترتان خریداری نکنید.

بعضی از تولیدکنندگان برای ساخت اسباب بازی از مواد و رنگ های سمی استفاده می کنند.تحت هیچ شرایطی این اسباب بازی ها را نخرید.

تولیدکنندگان برای سود بیشتر از ابزارها و مواد نامرغوب برای ساخت اسباب بازی استفاده می کنند.موقع خرید اسباب بازی به اتصالات آن دقت کنید، چشم و دکمه و … نباید به راحتی از عروسک جدا شوند.

قطعات اسباب بازی نباید قابل بلعیدن باشند.

معرفی چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین اسباب بازی های دخترانه

اسباب بازی های جورچین و حل مسئله

این اسباب بازی ها متناسب با سن دختر شما دارای انواع مختلفی می باشد.حتی دختربچه های کمتر از 3 سال هم می توانند اسباب بازی خانه سازی را بشناسند و ساعت ها با آن بازی کنند. در سنین بالاتر بازی های دیگری مثل پازل و جورچین های سه بعدی وجود دارد که دختر شما می تواند به کمک آن شخصیت مورد علاقه خود را بسازد.

معرفی عروسک های دخترانه

وقتی بحث عروسک مطرح می شود، تفاوت سلیقه بین دخترها و پسرها نمایان می شود. پسرها بیشتر به دنبال تفنگ و ماشین هستند تا اوقات خود را سپری کنند اما دخترها می توانند ساعت ها با عروسک های مورد علاقه اشان صحبت کنند و مهمانی های خیالی برگذار کنند شما هم می توانید با تماشا کردن نمایش آنها از زندگی خودتان لذت ببرید.

بهترین اسباب بازی دخترانه بین عروسک ها باربی نام دارد. این عروسک ها در اندازه های مختلف در بازار یافت می شوند.دلیل محبوبیت این اسباب بازی بین دختربچه ها این است که بیشترین شباهت را با یک دختر واقعی دارد و همچنین باربی شخصیت مورد علاقه بسیاری از دختران ایرانی می باشد.

از دیگر فاکتورهای محبوبیت باربی بین دختربچه های می توان به ست لباس های باربی اشاره کرد.وقتی یک عروسک باربی خریداری می کنید معمولا ست لباس و کیف و کفش هم در جعبه برای باربی وجود دارد.دختر شما می تواند لباس باربی را عوض کرده یا مدل موی متفاوتی برای او انتخاب کند.کفش های باربی قابل تعویض هستند و همچنین می توانید کیف مختلف هم برای او خریداری نمایید.باربی ها دارای ست لوازم شخصی و خانه هم می باشند یعنی می توانید خانه باربی را خریداری کنید یا لوازم آرایش او را تهیه کنید.

باربی ها بیشتر از هر اسباب بازی دیگری می توانند قدرت تخیل کودک شما را پیشرفت دهند.دفعه دیگر وقتی دخترتان مشغول بازی با عروسک هایش است به بازی او مثل یک تماشاچی نگاه کنید مطمئنا از داستان پردازی و سیر تکامل دخترتان شگفت زده خواهید شد.

نکته دیگری که با خرید عروسک باربی و بازی با آن در دختر شما رشد می کند، درک از محیط پیرامون می باشد.دختران با بازی کردن با باربی ها درک خود از محیط خانه را به نمایش می گذارند اگر دختر شما از دست شما ناراحت باشد می توانید این ناراحتی را در برخورد با عروسک هایش مشاهده نمایید یا اگر خوشحال باشد، این خوشحالی را با عروسک هایش به اشتراک می گذارد.

سوالات متداول در مورد اسباب بازی دخترانه

آبا خرید اسباب بازی های موزیکال برای دختران مناسب است؟

پخش موسیقی ملایم برای کودکان مفید می باشد اما دختربچه ها معمولا به موسیقی زیاد اهمیت نمی دهند و بیشتر به دنبال ساختن داستان بازی مورد نظرشان با آن اسباب بازی هستند.سازنده های اسباب بازی از موزیک و نور در اسباب بازی ها برای تبلیغات  و فروش اسباب بازی استفاده می کنند.

آیا اسباب بازی ها می توانند هوش دختر من را افزایش دهند؟

طبیعتا بله

اما نباید فریب تبلیغات فروش اسباب بازی ها را هم بخوریم.بسیاری از اسباب بازی ها به خودی خود می توانند باعث افزایش هوش دختر شما شوند.

سوال این است که کدام اسباب بازی می تواند هوش و خلاقیت کودک شما را افزایش دهد؟

جواب بسیار ساده است باید به دنبال اسباب بازی های ایمن و با کمترین پیچیدگی باشید.اسباب بازی که دختر شما را وادار به پیدا کردن راه حل کند باعث پیشرفت شما می شود حال این راه حل می تواند خلق یک اثر هنری با اسباب بازی های جورچین باشد یا ساختن داستان با باربی باشد.دختر شما در سنین پایین دوست دارد وقت خود را به بازی کردن بگذراند پس دنبال اسباب بازی باشید که در عین بازی کردن با آن، پیشرفت شخصیتی و فکری و بدنی هم در او حاصل شود.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من
خانه
0 موارد محصول