اسباب بازی فکری

اسباب بازی های فکری که باعث افزایش هوش کودک شما می شوند!

 

اسباب بازی های  فکری دسته ای از اسباب بازی ها هستند که تاثیر مستقیمی بر روی قوای هوش، دقت و تمرکز کودک شما می گذارند، در این مقاله با اشاره جزئی به نقش این اسباب بازی ها در تقویت هوش کودک شما، به معرفی اسباب بازی های جدید فکری می پردازیم که می تواند تحولات خارق العاده ای در هوش و دقت کودک شما بوجود آورد، در این زمینه با تحریریه رنگین تویز همراه باشید.

منظور از هوش کودک چیست؟

هر کودک دارای یک بهره ضریب هوشی است به نام IQ است که تحت تاثیر برخورد وی با محیط و اطرافیان شکل می می گیرد و هر چه این ضریب افزایش پیدا کند، کودک باهوش تری خواهید داشت، راه های فراوانی برای افزایش هوش کودک شما وجود دارد که از رژیم های غذایی تا برخورد مناسب با کودک را شامل می شود اما بازی کردن یکی از مواردی است که نه تنها درک کودک را از محیط را تقویت می کند، بلکه باعث افزایش، دقت، تمرکز و حافظه ی او خواهد شد.

اسباب بازی فکری چه اثری بر هوش کودک دارد؟

زندگی توانایی حل مساله است، از مهم ترین اهمیت های بازی فکری برای کودکان این است که با ایجاد چالش می تواند مهارت حل مساله را در کودک ایجاد کند، اسباب بازی های فکری بر روی بخش های مختلفی از مغز کودک اثر می گذارند و در پرورش قوای ذهنی آن ها نیز کاملا موثر هستند.

مطالعات علمی نشان می دهد که اسباب بازی های فکری باعث افزایش فاکتورهای هوش فضایی-تجسمی، هوش ریاضی و تقویت قوای منطق و استدلال کودک می شود، بدیهی است که نمره خوب در این معیارها کودک شما را در فعالیت های علمی و مهندسی با موفقیت چشمگیری روبه رو خواهد کرد.

حل مساله و چالش های یک بازی فکری کاملا مغز کودک را درگیر می کند، این مثل یک معماست که شما پس از پاسخگویی به آن احساس شادابی و نشاط خواهید  داشت، احساس شادابی و نشاط شما به دلیل ترشح هورمون دوپامین است و نشانگر این که بازی ها مستقیما بر روی فرایندهای مغزی اثر می گذارند.

یکی از مسائلی که والدین باید بدانند که بازی های فکری تاثیر عمیقی بر روی فرایند رشد روان و افکار کودک شما دارد، با انجام دقیق این بازی ها کودک مجبور است بر روی مساله تمرکز کند و نورون های مغزی اش تقویت می شوند، پس می تواند یکی از انتخاب های شما اسباب بازی هایی برای افزایش تمرکز باشد.

توجه داشته باشید که فقط مهم این نیست که کودک بتواند مساله را حل کند، به هیچ عنوان وقتی اسباب بازی فکری می خرید آن را خودتان تمام نکنید و به کودک اجازه دهید خودش در مسیر حل مساله قرار بگیرد و بازی فکری را در حد توانایی خودش انجام دهد.

معرفی چند اسباب بازی فکری جدید

چند اسباب بازی هوشی و بازی فکری جدید که تاثیر عمیقی بر روی ذهن، هوش، دقت و تمرکز کودک شما دارد به شرح زیر هست:

1-بازی فکری بالتازار

یک بازی فکری شبیه سازی امور آزمایشگاهی است که رده بندی سنی آن بالای 6 سال است، در این بازی کودک شما می تواند با استفاده از راهنمایی ها به هدف خود یعنی انتقال مواد آزمایشگاهی پروفسور بدون لمس دست برسد.

2-بازی فکری برج دلقک

یک بازی فکری مناسب برای کودکان بالای دو سال، این بازی که مثل بازی های لوگو یک اسباب بازی فکری ساختنی محسوب می شود از چیدن اصولی قطعات برج بر روی یکدیگر ایجاد می شود و می توانید برج دلقک را در انتها تکمیل کنید.

3-بازی فکری هدبند

یک بازی فکری مبتنی بر چند عدد هد بند و تعداد زیادی کارت، این بازی در ژاپن محبوبیت فراوانی دارد و افراد در رده ی سنی بالای چهار سال می توانند از آن استفاده کنند.

4-پازل مکعبی

پازلی است بسیار ساده که می تواند برای افزایش تمرکز و حافظه ی کودک مورد استفاده قرار گیرد، این بازی به کودک کمک می کند مفاهیمی مثل رنگ، سطح، حجم و اندازه را درک کند.

رنگین تویز مرجع خرید اسباب بازی های فکری

پس دانستید که هوش چیست و بازی های فکری چطور بر روی فاکتورهای مختلف سنجش هوش اثر می گذارند، پس حتما سری به دسته بندی بازی های فکری ما بزنید و نظرتان را درباره ی این بازی ها با ما در میان بگذارید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من
خانه
0 موارد محصول